Blog

Baked Oatmeal Stuffed with Plums & Grapes

Έτσι, παιδιά, κάποιους τίτλους τούς θέλω στα αγγλικά. Αν μου ζητούσατε μετάφραση, θα σας το έλεγα κέικ βρώμης με φρούτα και κραμπλ βρώμης, δεμαρέσει καθόλου όπως ακούγεται, μοιάζει σαν να προσπαθείς στον τίτλο να εξηγήσεις τη συνταγή.

 

Ήθελα να αξιοποιήσω τα τελευταία δαμάσκηνα και σταφύλια τού χρόνου και μου έχει λείψει πραγματικά μια σπιτική, βουτυρένια τάρτα, ήμουν πολύ κοντά στο να αγοράσω λούρπακ και λευκό αλεύρι -για την ακρίβεια, το λευκό αλεύρι το έβαλα στο καλάθι μου-, αλλά κάνοντας έναν γύρο ακόμα μέσα στο σουπερμάρκετ, συνήλθα και κατέληξα στο ότι πρέπει να αντισταθώ και να συνεχίσω τον αγώνα μου. Στην τελική, αν θέλω οπωσδήποτε να φάω μια τάρτα, μπορώ να αγοράσω ένα κομμάτι απ’έξω, γιατί αν φτιάξω στο σπίτι ένα ταψί, θα το φάω ΟΛΟ, δεν έχω μέτρο. Κι έτσι, το καλάθι μου είχε πάλι μέσα 2 πακέτα βρώμη και φρούτα. Και μαύρη ζάχαρη, αυτή που κολλάει και είναι πολύ πιο γλυκιά, όχι την καστανή. Πιο υγιεινή η μαύρη και χρησιμοποιείς λιγότερη. Ή δεν παίρνεις μαύρη ζάχαρη και χρησιμοποιείς μέλι, αλλά ήδη εγώ είχα απορρίψει βούτυρο και αλεύρι, δε μπορούσα να απορρίψω και τη ζάχαρη, γιατί είναι φθινόπωρο και τα συναισθήματα είναι ανάμικτα.

 

 

Οπότε, αποφάσισα να κάνω κάτι σαν τάρτα, με βρώμη και ελάχιστη ζάχαρη. Φυσικά, στο καλάθι μου έχω πάντα και φιστικοβούτυρο χωρίς ζάχαρη και αφυδατωμένους χουρμάδες και με αυτά ψήνω κάθε εβδομάδα μπάρες για να τις τρώμε το πρωί. Σου έχω ξαναμιλήσει για το baked oatmeal εδώ και αρκετές φορές στο ίνσταγκραμ, για τις παραλλαγές του. Επίσης, έχουμε ξανακάνει crumble με βρώμη, εδώ. 

 

Όλες αυτές οι συνταγές είναι συναφείς και ο λόγος που σου τις δείχνω όλες είναι για να δεις ότι με τα λίγα αυτά υλικά μπορούμε να κάνουμε κάθε φορά κάτι λίγο διαφορετικό, αλλά το ίδιο υγιεινό, ώστε να μη βαριόμαστε. Αλλάζουμε μυρωδικά και δευτερεύοντα συστατικά και κάθε φορά έχουμε μια νέα πρόταση. Βάλε κι εδώ τη φαντασία σου να δουλέψει.

 

Το σημερινό γλυκό γίνεται και με μήλα, φυσικά, και μπορείς να βάλεις μέσα τα φρούτα είτε ωμά, όπως εγώ, για να νιώθεις τους χυμούς τους σε κάθε μπουκιά, είτε αφού πρώτα τα μαλακώσεις με λίγο βράσιμο, σαν ελαφριά μαρμελάδα.

 

 

Σε μια κούπα βάζεις 6-7 χουρμάδες και τους σκεπάζεις με βραστό νερό. Αφήνεις για μισή ώρα, να διαλυθούν και πολτοποιείς στο μούλτι, μαζί με λίγη μαύρη ζάχαρη. Έχεις ένα παχύρρευστο, γλυκό σιρόπι. Σε ένα μπολ βάζεις τα φρούτα σου ψιλοκομμένα (τα σταφύλια τα άφησα ολόκληρα) και τα περιχύνεις με αυτό το σιρόπι του χουρμά. Αφήνεις στην άκρη μέχρι να φτιάξεις τη βάση τού γλυκού.

 

 

Ανακατεύεις σε ένα μπολ, με έναν αβγοδάρτη, 150γρ. φιστικοβούτυρο χωρίς ζάχαρη με 1 αβγό, 1 κουταλιά σούπας μαύρη ζάχαρη, λίγο άρωμα βανίλιας και μία λιωμένη μπανάνα. Όταν έχεις ένα ενιαίο μίγμα, ρίχνεις μέσα και 1 κουταλάκι του γλυκού κοφτό μαγειρική σόδα και μπόλικες νιφάδες βρώμης, μέχρι να έχεις ένα σφικτό μίγμα. Απλώνεις αυτό το μίγμα σε πυρίμαχο σκεύος στρωμένο με λαδόκολλα και από πάνω ρίχνεις τα φρούτα με το σιρόπι τους. Για το κραμπλ που θα καλύψει το γλυκό, ανακατεύεις 100γρ. φιστικοβούτυρο χωρίς ζάχαρη με 1 κουταλιά σούπας μαύρη ζάχαρη και 200γρ. περίπου νιφάδες βρώμης, με τα χέρια, μέχρι να έχεις ένα πολύ σφικτό, ψιχουλιαστό μίγμα, το οποίο θα σκορπίσεις σε όλη την επιφάνεια των φρούτων. Ψήνεις για μισή ώρα περίπου, μέχρι να ροδίσει καλά το γλυκό, σε προθερμασμένο φούρνο στους 190 βαθμούς.

 

 

Μόλις βγάλεις από το φούρνο, μεταφέρεις το γλυκό με τη λαδόκολλα επάνω σε μια επιφάνεια, για να κρυώσει λίγο, και κόβεις με καλό μαχαίρι σε τετράγωνα κομμάτια. Το πάχος του γλυκού το επιλέγεις εσύ, δεν θέλουμε να είναι ούτε πολύ ρηχό ούτε πολύ παχιά η βάση.

 

 

Εννοείται πως τρώγεται ευχάριστα και τις επόμενες μέρες. Εγώ το κράτησα 3 μέρες μέσα σε γυάλα. Είναι πολύ χορταστικό και όσο είναι ζεστό, συνδυάζεται υπέροχα με μια μικρή μπάλα παγωτό βανίλια, που επιτρέπει και ο διαιτολόγος.

 

 

 

No Comment

Post A Comment