Blog

Τα ΤΕΛΕΙΑ υγιεινα μαφινς βρωμης

Επιτέλους, τα πέτυχα ακριβώς όπως τα θέλω και όπως τα ονειρευόμουν. Δεν είναι εύκολο, όταν θες να φτιάξεις ένα μάφιν χωρίς αβγά, αλεύρι, βούτυρο και γλυκαντικά. Όμως, για όλα υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές, πολλές τροφές λειτουργούν ως υποκατάστατα άλλων και με πείσμα και υπομονή, πολλά μπορείς να καταφέρεις στη μαγειρική.

 

 

 

Αυτά τα μάφινς, σε γεύση, άρωμα και υφή είναι τέλεια, αλλά ας μη γελιόμαστε, για μένα μιλάμε, δεν γίνεται να μην κάνω τη βλακεία μου. Τα άφησα 5 λεπτά παραπάνω και άρπαξαν στην επιφάνεια. Ίσως αυτό να ήταν καλό για το εσωτερικό, γιατί δεν έχασε τη ζουμερότητά του, αλλά εξωτερικά είναι λίγο ακατάλληλα για φωτογράφηση, αφού πάντα το ”αρπαγμένο” φαγητό δεν είναι καλό στην κάμερα. Αν θέλεις, όμως, να τα φτιάξεις για να τα φας μόνο, χωρίς να τα φωτογραφήσεις, θα σου προτείνω να τα αφήσεις κι εσύ ένα 5λεπτο παραπάνω, δηλαδή για 25′ στους 180 βαθμούς, ενώ υπολόγιζα να τα βγάλω στα 20′, που είναι ένας ασφαλής χρόνος, όταν πρόκειται για μάφινς.

 

Μη νομίζεις ότι θα είναι άγλυκα, γιατί χρησιμοποιώ φρούτα που έχουν φυσική γλύκα και τα choco chips μαύρης σοκολάτας που έχουν κι εκείνα τη δική τους. Προσοχή, όταν διαλέγεις βούτυρα καρπών και αποξηραμένα φρούτα, να διαβάζεις τα συστατικά, ώστε να είσαι σίγουρος ότι δεν περιέχουν ζάχαρη. Ακόμα κι αν δεν κάνεις δίαιτα, μπορείς να την αποφύγεις, καλό θα σου κάνει, θα δεις σε λίγο καιρό ότι, γευστικά, δεν σου είναι και τόσο απαραίτητη.

 

 

 

Χτυπάμε στο μούλτι ή το μπλέντερ 6 αποξηραμένα δαμάσκηνα με 1 ώριμη μπανάνα, 5 αποξηραμένους χουρμάδες, 2 κουταλιές σούπας φιστικοβούτυρο και 2 κουταλιές σούπας γιαούρτι στραγγιστό 2% ή 5% λιπαρά. Εναλλακτικά, μπορείς να βάλεις γάλα αμυγδάλου/καρύδας, περίπου 100ml. Χτυπάμε καλά, μέχρι να έχουμε ένα smoothie. Το ρίχνουμε σε μεγάλο μπολ και προσθέτουμε μέσα το υπόλοιπο κεσεδάκι γιαούρτι ή άλλα 100ml γάλα αμυγδάλου, λίγα cranberries, 1 σακουλάκι choco chips ή κομματάκια μαύρης σοκολάτας, 1 φακελάκι μαύρο τσάι (σκίζουμε το φακελάκι και ρίχνουμε το περιεχόμενο, μπορείς να βάλεις όποιο τσάι/βότανα αγαπάς) και 1 μεγάλη κουταλιά σούπας μπέικιν πάουντερ. Ολοκληρώνεις με νιφάδες βρώμης ολικής άλεσης χωρίς γλουτένη. Αυτές χρησιμοποίησα εγώ, εσύ μπορείς να βάλεις κουάκερ. Συνολικά, χρειαζόμαστε περίπου 250γρ, μέχρι να έχουμε μια σφικτή ζύμη. Έβαλα τις νιφάδες ολόκληρες και στο τέλος πρόσθεσα και 2 κουταλιές σούπας αλεύρι ολικής άλεσης, για να σφίξει περισσότερο το μίγμα. Αν σου βγει πράγματι πολύ σφικτό, στα 20′ ψησίματος θα είναι ok. Μην ξεχνάς ότι μέσα δεν περιέχει κάτι που μπορεί να μην ψηθεί καλά, ουσιαστικά αυτό το μίγμα τρώγεται και ωμό. Μοιράζεις το μίγμα σε φορμάκια για cupcakes, θα βγουν συνολικά 12, και ψήνεις.

 

 

Αυτά τα μάφινς έχουν απίστευτο άρωμα και είναι πραγματικά πολύ ζουμερά στο εσωτερικό, χάρη στη μπανάνα, το γιαούρτι και το χτύπημα όλων μαζί με τα αποξηραμένα φρούτα.

 

 

No Comment

Post A Comment